Būdai atsipalaiduoti

Jūs jaudinatės, skubate ar esate persidirbę, tad jaučiate didelę psichinę bei fizinę įtampą? Jei jums nepavyksta atsipalaiduoti, galite lengvai užnuodyti savo santykius su aplinkiniais darbe ir namuose, negana to, gali atsirasti fizinės sveikatos problemų. Štai kodėl jums reikia apsiginkluoti nurodytais būdais ir metodais, kurie gali padėti atsipalaiduoti. Štai keletas jų:

1. Progresyvus raumenų atpalaidavimas

Būna atvejų, kai jautiesi sustingęs ir nelankstus, ypač tai jaučiama aplink pečių juostą. Vakare, užuot žiūrėję televizorių, išsimaudykite karštoje vonioje su atpalaiduojančiu eteriniu aliejumi ir tada atsigulkite. Pradėkite nuo galvos ir keletą sekundžių įtempkite raumenis ir atpalaiduokite juos. Pakartokite tai penkis kartus. Eikite per kiekvieną raumenų grupę, t. y. veidą, kaklą, pečius, rankas, krūtinę, pilvą, nugarą, sėdmenis, šlaunis, blauzdas ir kojų pirštus, įtempdami šias vietas ir atpalaiduodami. Galiausiai įtempkite visą kūną kelioms sekundėms ir visiškai paleiskite. Tai palengvins įtampą jūsų kūne.

2. Meditacija

Meditacija yra technika, atpalaiduojanti ir kūną, ir protą, gerinanti miegą, kontroliuojanti nerimą ir mažinanti stresą. Galbūt norėsite ją atlikti padaryti po progresyvaus raumenų atpalaidavimo, bet patogiai atsisėskite ant kėdės, ištieskite nugarą ar sukryžiavę kojas. Tada pasitelkite savo fantaziją ir įsivaizduokite save atogrąžų rojaus paplūdimyje, sėdėdami ten vieni. Įsivaizduokite vandenyno bangų garsą ir regėjimą, saulės kaitrą ant jūsų odos ir švelnų vėjelį. Mėgaukitės ramybe ir tyla bei leiskite sau atsipalaiduoti 20–30 minučių ar net ilgiau, jei gebėsite išlaikyti šį įsivaizdavimą galvoje.

Tokia meditacija atitrauks jus nuo darbo ar šeimos problemų ir jus nuramins. Tai mažosios atostogos, kurias galite pasiimti kiekvieną dieną po darbo.

3. Lankykite jogos užsiėmimus

Ar vakarus leidžiate po darbo žiūrėdami nesibaigiančias televizijos programas ar gerdami gėrimus su draugais? Apsvarstykite savo brangaus laiko praleidimą siekiant išmokti bent vieną jogos asaną.

Joga nėra tik fizinis aktyvumas. Tai taip pat protinė ir emocinė veikla. Kai kurias jūsų problemas gali sukelti odos problemos, o kai kurias jogos masažuoja tam tikras liaukas, kad pagerėtų tiek psichinė, tiek fizinė savijauta.

Joga atpalaiduoja kūną, sumažina stresą ir nerimą bei pagerina jūsų sveikatos būklę sumažindama kortizolio, streso hormono išsiskyrimą, kaip patvirtina daugelis tyrimų.

4. Giliai kvėpuokite

Išmokite giliai kvėpuoti, kad aprūpintumėte savo kūną ir smegenis pakankamu kiekiu deguonies. Giliai kvėpuodami iš plaučių pašalinsite ir užsistovėjusį orą.

Atsisėskite tiesiai į tiesiai atremtą kėdę. Tada giliai kvėpuokite, užpildydami plaučius, kol pajusite, kad net pilvas išsiplečia, kad deguonimi užpildytumėte apatinę plaučių dalį. Įkvėpkite, skaičiuodami iki 8, sulaikykite kvėpavimą skaičiuodami iki 10 ir lėtai iškvėpkite vėl suskaičiavę iki 8. Pakartokite šį pratimą keletą kartų.

Kvėpuodami įsivaizduokite, kad įsisavinate praną (Ki) ryškiai baltos šviesos pavidalu. Pamatykite, kaip prana užpildo jūsų plaučius. O kvėpuodami įsivaizduokite, kaip iškvepiate tamsiai pilką orą. Tokiu būdu jūs įnešate į savo kūną ne tik deguonį, bet ir daugiau energijos, o kvėpuodami pašalinate pasenusį orą ir toksinus.

Pirmąją pratimo sesiją atlikite ryte, dienos metu, kai skubate, ir vakare prieš miegą. Galų gale, gilus kvėpavimas taps natūraliu įpročiu. Pamatysite, kad didelė dalis jūsų įtampos išblėsta, o jūsų smegenys yra atsigavusios.

5. Eteriniai aliejai

Atsigręžkite į gamtą, norėdami atpalaiduoti kūną ir protą. Eteriniai aliejai yra išgaunami iš augalų žievių, stiebų, gėlių ir augalų šaknų ir yra koncentruoti naudingų fitochemikalų šaltiniai. Bus naudinga, jei nusipirksite aukštos kokybės eterinių aliejų poilsiui.

Įkvėpkite teigiamų emocijų eteriniais aliejais. Kiekvienas malonus ir nepakartojamas aliejaus kvapas suaktyvina emocijas ir prisiminimus, kurie gali padėti surasti džiaugsmą, ramybę ir pusiausvyros. Norėdami tai pasiekti, naudokite eterinius aliejus ir mišinius įkvėpdami, masažuodami, vonelėse arba juos įtrindami.

Poilsiui ir stresui malšinti naudokite levandų, romėnų ramunėlių, bergamočių, saldžiųjų mairūnų, neroli (apelsinų žiedų) ar vetiverijų eterinį aliejų.

Nerimui ir depresijai gydyti naudokite levandą, kedro medieną, bergamotes, smilkalus, kvapiuosius šalavijus, pelargonijas, mandarinus, apelsinų žiedus, pačiulį, kilniąsias blezdingūnes, rožes ar sandalmedį.

Eteriniai aliejai yra galingi ir gali nudeginti odą. Pirmiausiai, prieš pradėdami, išmokite juos tinkamai naudoti.

6. Masažas

Jei turite partnerį ar sutuoktinį, išmokite vienas kitam atlikti viso kūno masažą. Pirkite masažo aliejų, iš anksto sumaišytą su atpalaiduojančiais eteriniais aliejais. Tada paeiliui darykite vienas kitam masažą. Tai gali tapti įvairiapusiška veikla, nes atsipalaiduojate ir tampate romantiškesni vienas kito atžvilgiu.

Jei neturite partnerio ar sutuoktinio, reguliariai eikite į masažo procedūras šalia jūsų esančiame SPA centre. Nustokite leisti pinigus keliems neesminiams dalykams ir kas keletą mėnesių investuokite į viso kūno masažo sesiją. Jums patiks pilnas atsipalaidavimo jausmas.

7. Tobulinkite pozityvų mąstymą

Kartais įtampa, nerimas ar stresas kyla vien dėl jūsų netinkamos mąstysenos. Galite nerimauti dėl finansų, galimo darbo netekimo ar bet kokios kitos gyvenimo situacijos. Gera mintis yra iš tikrųjų išnagrinėti savo minčių modelius ir žvelgti objektyviai.

Jei pastebite, kad galbūt esate per daug sau neigiamas, pradėkite pozityviau kalbėtis. Pažvelkite į stresą sukeliančius asmenis pozityviau. Užuot tęsę mintis, kad jūsų sūnus pateks į kalėjimą, pradėkite įsivaizduoti, kad jis elgiasi pozityviau, yra atsakingesnis ir praktiškai baigia universitetą. Jūs iš tikrųjų sukursite jam geresnę ateitį, o ne ateitį kalėjime.

Tikriausiai staigiai šokinėjate prie išvadų ar per daug apibendrinate, dėl to leisdami sau nemiegoti naktimis? Gal padarėte klaidą darbe, bet tai nereiškia, kad būsite atleistas. Kodėl neatleidus sau dėl savo klaidos, atsiprašius ir pasistengus padaryti įspūdį viršininkui? Jei nerimaujate, kad praradote darbą dėl nesusiklosčiusių aplinkybių, kodėl nepagalvojus, kad galėtumėte toliau dirbti persikvalifikavus?

Kai susitvarkysite su savo neigiamomis mintimis ir pradėsite jas keisti, pamatysite, kad pradėsite atsipalaiduoti ir geriau miegoti. Taip pat pradėsite gerinti savo gyvenimišką situaciją.

Įmanoma atsipalaiduoti

Jei pasirinksite keletą iš šių būdų atsipalaiduoti, tapsite ramesni ir laimingesni. Kartą per metus ar dvejus išvykite paatostogauti į sveikatos viešbutį atsipalaiduoti ir pailsėti.